7 költségcsökkentő ötlet startupoknak

Egy jó ötlet már önmagában sokat ér, de a kezdeti siker után fenntartani a vállalkozást, az már egy egészen más kategória. Néhány átgondolt trükkel viszont egyenesbe kerülhet a költségvetés.

 shutterstock_345580319.jpg

1. Az idő pénz

Furcsának tűnhet, de megéri rászánni az időt arra, hogy időt és pénzt spóroljunk. Jó stratégiával és néhány trükkel, na meg szotftverrel, optimalizálhatjuk az időbeosztásunkat és a teendőket.

Például itt van a Doodle és a Trello, mindkettő ingyenes program, amelyben anélkül tudjátok összefésülni a feladatokat, hogy fizikailag egy helyen lennétek. Remek megoldás, ha például egy üzletben többen dolgoztok, mondjuk fodrászként, de sokszor napokig nem találkoztok. Ahhoz, hogy összehangoljátok a kifogyott termékek pótlását, a takarítónő kifizetését, elég lesz megnyitni valamelyik programot és abban jegyezni a különböző feladatokat.

2. Mobilitás

Ha nem mindig egy gépről, egy helyről dolgozol, vagy félsz attól, hogy elvesznek a munkáid, akkor azoknak a másolatait érdemes felhőben is tárolnod, így azokhoz bárhol, bármikor hozzáférhetsz és dolgozni is tudsz velük.

Ez lehet a Dropbox, a Google Drive, a Mega(upload), a OneDrive vagy az iDrive, és még számos biztonságos alkalmazás. Ezeket több eszközödre – asztali, notebook, telefon, tablet – le tudod tölteni és szinkronizálni egymással, így bárhol, bárhonnan elérhetővé válnak a fontos dokumentumaid.

3. Költs okosan!

Rengeteg olyan dolog van, amit jobban megéri „bérelni”, mint megvásárolni. Például, ha már előfizetsz egy mobilcsomagra, érdemes azokat az extra szolgáltatásokat, szoftvereket is átnézni, amik szükségesek a vállalkozásod szempontjából. Egészen az alap Office csomagtól - amihez alapból jár tárhely is, a számlázást biztosító rendszerig - éves, sőt havi licenc szerződéssel is tudod használni.

Ráadásul mindig a legfrissebb verziót használhatod, így kiküszöbölheted azt, hogy pár éven belül egy elavult technológiában álljon a tőkéd. És miért is vásárolnál meg egy olyan szolgáltatást (például csak egy szimpla tárhelyet), amit senki nem ismer, ha olyan proverzióért kevesebbet kell áldoznod, ami viszont népszerű mindenki körében (például Vimeo, Wetransfer, Skype, OneDrive)? Ráadásul az ingyenes szolgáltatások fizetős csomagjai sokszor többet adnak kevesebb pénzért, mint azok, amelyek eleve pénzbe kerülnek.

Tovább görgetve a szoftveres példát: könnyített csomagokból is válogathatsz. Például a fotósok nagy barátja az Adobe kifejezetten nekik készített Creative Cloud csomagja. Jó tudni azt is, hogy sok cég ingyen adja a csomaghoz a mobilos, tabletes verziókat,  sőt alapvetés, hogy minden eszközön szinkronizálhatók az adatok, amivel időt, azaz pénzt spórolhatunk meg.

4. Mindig legyél elérhető

Ha nincs róla „instasztori” meg sem történt – ha nem érnek el, nem is létezel. Persze túlzunk, de tény, hogy ma már nem csak telefonon, hanem weboldalon, különféle közösségi oldalakon, Viberen is elérhetőnek kell lenni. A telefon  már rég nemcsak a hívásokról szól; a mobilnet is alapvető szolgáltatás, hiszen kezelned kell a kommenteket a Facebook oldaladon, válaszolnod az e-mailekre, és előfordul, hogy az ügyfeleknek is wifit kell szolgáltatnod. Legyél rugalmas, így sokat spórolhatsz anyagilag és idegileg is.

5. Legyél rugalmas és válassz rugalmas lehetőségeket

Előfordulhat, hogy külföldre kell utaznod, vagy hogy külföldi számokat kell hívnod. Ráadásul a cégtársak, családi üzlet esetén komplett família, még esetleg a beosztottak is folyamatosan egymással egyeztetnek telefonon . Ez egy egészen bonyolult és határozott költséget jelent, amit úgy lehet csökkenteni, hogy egyrészt üzleti csomagokra áll át a cég a sok privát helyett (például egymás között ingyen beszéltek), illetve, hogy ez az üzleti csomag jó, komplex megoldást nyújt roamingra, mobilnetre egyaránt, és az sem árt, ha kicsit flexibilis a számlázás terén. Mint például ez 

6. Ingyen van, használd jól!

Mindannyian használjuk a Facebookot, az Instagramot vagy a Google-t, de biztosan jól használjuk az üzleti céljainkra is? A Google vajon már listázza a székhelyed, irodád? Be lehet hozzád „csekkolni”?

Ha saját magad intézed az online megjelenéseidet, a Google többrészes és ingyenes online tanfolyamával teljesen képbe tudsz kerülni – nem árt rászánni az időt, hiszen tudjuk, az idő pénz. 

Másrészt a jól beállított közösségi oldal sok megrendelőt hozhat. Nincs is más dolgod, mint figyelmesen elolvasni ezek szabályzatát és annak megfelelően kitölteni a kapcsolatra, cégadatokra vonatkozó rubrikákat, pontos térképet adni, fotót közölni az üzletedről, termékeidről, vagy kis videóban egyszerűen elmondani, hogy mivel foglalkozol és miért éri meg veled dolgozni. Ehhez a videóhoz egy jó telefon, egy pici állvány és nem túl erős nappali fény is elég lehet.

Ingyenes tippeket, „how to” videókat is találsz a neten, online marketing oldalakat sem árt követni, melyek a kezdőknek, haladóknak is hasznos tanácsokkal szolgálnak, mint például ezek itt: Online Katapult, Besocial, Socialdaily

7. Ne becsüld le a közösség erejét!

Fejlesztenéd a terméket, de nincs elég tőke, akkor eljött a közösségi finanszírozás ideje, ami segít beindítani az üzletet. Csak egy jó ötlet kell, amit szépen prezentálsz, és már mehet is fel az egyik oldalra, ami illik a profilodhoz. Ezek lényege, hogy kisbefektetőket toboroz az elképzelésedhez, akik plusz juttatásért már előre megvásárolják a termékedet vagy adott esetben támogatnak céljaid elérésében (például egy köszönő matricáért).

TIPP: A nagy cégek is indítanak vállalkozásokat támogató programokat, mint amilyen a Telenor Accelerate, melyre érdemes jelentkezned, ha a digitális megoldásokat fejleszt a céged.

A közösség egyébként sokkal hétköznapibb dolgokban is a segítségedre lehet: az elégedett ügyfeleidtől értékelést és ajánlást kérhetsz mind a Facebookon, mind Google-ön keresztül. Ha vendéglátózol, kérd meg őket, hogy értékeljenek Tripadvisor adatbázisában. Hozz létre ösztönző rendszert, hogy tényleg használják is ezeket a lehetőségeket.

Gondolkodj a közösségi terekben, megoldásokban, mint közlekedés, iroda, alkotótér, stb. Hogy tudsz ebből profitálni? A közösségi megoldások lényege, hogy egyrészt nem megveszed, hanem bérled (mint a 2. pontban), másrészt csak akkor használod, ha szükséged van rá, harmadrészt pedig áttérhetsz egy számodra kedvezőbb (kisebb, nagyobb vagy gyorsabb) konstrukcióra is.

shutterstock_511307179.jpg

Meg kell osztanod másokkal, cserébe pedig értékes kapcsolatokat szerezhetsz, üzleteket köthetsz, vagy olyan megoldáshoz juthatsz, amire magadtól sosem gondoltál volna. Az együtt gondolkodás, a friss szempontok pedig gyümölcsözőek, és nem kerülnek semmibe.

A posztot a Telenor támogatta

A bejegyzés trackback címe:

https://zsebembenavilag.blog.hu/api/trackback/id/tr5114058078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

James Blond 2018.06.19. 22:58:03

Star-tupoknak? Really?

Zsebemben a világ

A zsebünkben egy olyan szerkezetet tartunk, ami sokkal többre képes, ha tudjuk, hogy hozhatjuk ki belőle a maximumot. Ehhez adunk tippeket, trükköket, írunk okosságokat nem csak a telefonokról, appokról és más okoseszközökről, de minden egyébről, amiből kiderül, hogy a technikának és a fejlesztőnek köszönhetően hogyan változik meg az életünk.Bemutatjuk, teszteljük a nélkülözhetetlen alkalmazásokat és kütyüket, érdekes listákat, toplistás érdekességeket állítunk össze - a Telenor támogatásával. Csatlakozz hozzánk, oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat, és kérdezz bátran!

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Címkék