Így válasszunk fejhallgatót fülhallgató helyett
Pro tippek rajongóktól

Nem csak Ízlés kérdése, hogy a jobb hangzás és kényelem kedvéért bevállalunk-e egy plusz hajráfot, vagy maradunk a fülbe gyömöszölős változatnál.

Aki sok és jó zenét hallgat, általában az előbbit részesíti előnyben, azokról nem is beszélve, akik egészségügyi okokból (pl. mert hajlamosak fülgyulladásra), nem is választhatnak a lehetőségek közül.

Megoszlanak a vélemények az árkategória, típus, kapcsolódás (kábel/bluetooth) terén, hiszen mindenki a sajátjára esküszik. Úgyhogy nem is bonyolítottuk túl a dolgot, összegyűjtöttük az ismerősök kedvenc darabjait személyes beszámolóikkal körítve, és a többit pedig a népítéletre bízzuk.

 gallery-1472681881-mdr-1000x-insituation-black-large.jpg

 shutterstock_1175104237.jpg

Bluetooth-os vagy kábeles?

Noha sokan gondolják úgy, hogy a falvédőmintaként kanyargó kábel már ciki 2018-ban, pontosan ennyien törnek pálcát a bluetooth felett is, mondván: a hangminőségbe jelentősen beleszól ez a fajta kapcsolódás.

Anna rajongásig szereti a wireless Sony fülesét– kék színben. Árban ez a 20 ezer forint alatti kategóriát jelenti. Miért szereti?

„Ár érték arányban tökéletes, jobb a hangja, mint az 5 éve vásárolt 50 ezres Technics-emnek.  Nyilván a még drágább típus jobb lenne, de egyelőre fájna erre többet költeni.”

Szintén Sony használó:

“pihenés közben inkább a hang minősége számít nekem, így nem tartottam kompromisszumnak, hogy esetleg olyant vegyek, ami nem bluetooth-os, és csak “zsinórral” működik.”

Egy másik használó pedig pont a kábelest kereste, mert:„annyival nem ad többet a kábelnélküliség, hogy lemondjak a hangminőségről – bár a villamoson zötykölődve ez a szempont nyilván feleslegesnek hangzik. Plusz érv szerintem az, hogy a kábel végén mindig megtalálom a telefont. Személyes kedvencem egy Audio-Technica, ami minden szempontból tökéletes lett volna, ha a műanyag kivitelezése nem olyan végtelenül gyatra. Két évig élt szegény.  Életem legjobb fülese viszont egy Technics volt.”

A bluetooth mellett:

  • szabadságot ad,
  • biztos, hogy nem törik meg a kábele
  • jól néz ki

A kábel mellett:

  • jobb, biztosabb kapcsolat az eszközzel
  • jobb hangminőség
  • nem kell tölteni

Olcsó, drága vagy középkategóriás?

Az olcsó fülesnek nem sok pozitívuma van az árán kívül. Itt egy lehetséges érv, hogy vajon mégis miért eshet erre a választás:

„Sajnos nem voltam eddig elég igényes ezen a területen. Egy 3000 forintost használok otthon - nem is tudom a márkáját -, útközben meg azt, amit a Samsung telómhoz adtak. Szeretnék ezen változtatni, mert szeretném jobban kiélvezni a zenéimet, ugyanakkor elriaszt, hogy egy igazán jó fejhallgató mennyibe kerül.”

 

Érvek mindig vannak a középkategória mellett

  • minél olcsóbb annál rosszabb, legyen kicsit jobb
  • a drágát féltem utcára vinni
  • mp3-hoz jó lesz

 

20 ezer forint alatti élmények

  1. „Nekem két JBL van, egyikben sem elsöprő erejű a mély, de ebben az árfekvésben ezt találtam a legjobbnak.”
  2. „A Marley fejhallgatók egész jók, bár én iPodhoz használom, de valami csodálatos hangzása van az árához képest.”
  3. „AKG-t vettem általános zenehallgatásra, akár telefonról is. Az ár és a hangzás volt a szempont. Vettem volna Sennheisert, de az már igencsak drága lett volna, ezt meg olyan 15-20 körül megúsztam.”
  4. „Munkahelyi fejhallgatóm egy Sennheiser HD 201, ami náluk az alapmodell, olyan 10 ezerért vettem 6 éve. Volt korábban is Sennheiserem, szeretem a márkát, és tudtam, hogy ez egy jó ár/érték arányú füles. Azért szeretem, mert hosszútávon is kényelmes, hosszú a kábele (ez asztali gépnél fontos), és árához képest teljesen jól szól, illetve zárja ki a zajokat. Egy dolgot sérelmezek: kb. egy éves kora óta málik le a szivacs vékony műanyag borítása, ami azt eredményezi, hogy öt éve fekete törmelékekkel az arcomon járok-kelek az aktuális munkahelyemen. Biztos más kidobta volna, én kitartok az erényei miatt, a kollégák „mi van az arcodon?” kérdéseit pedig megtanultam röviden megválaszolni, ahogy ők meg negligálni, a "sminkemet".”

Gyatra basszushoz tipp: ingyenes Bass Booster applikáció – ami igazi dögöt visz a zenébe.

20 ezer fölötti élmények

„Telefonnal használok egy U-Jays fülest. Ez egy nem annyira közismert svéd márka modellje, nálam androidos  véggel érkezett, ami ahhoz kell, hogy a zenelejátszót lehessen a kábelen elhelyezett gombokkal irányítani. Mivel Spotify-t hallgatok, csak a hangerőt tudja fel-le spulnizni, úgyhogy emiatt felesleges volt ilyet vásárolni.  A kiképzése egészen masszív, szép bőr fülpárnái vannak és gumiborítású a fém pánt. Picit nehéz, a kábel gyakorlatilag összegcsomózhatatlan, könnyen cserélhető. Be kellett járatni az első pár hétben, most már nagyon szeretem és meg vagyok vele elégedve. Specialitása, hogy a szubbasszusokat a füles párnái finom rezgéssel továbbítják. 30 ezer forint felett vásároltam egy szakboltban”

Drága fülest használók élményei

„Én mindenhez is Bose QC 35-öt használok, de te nem akarsz ilyen nagy fülest” – így a 100 ezer forint feletti kategóriát használó a kedvencéről. „Megdöbbentően szűri a külső zajokat, és a hangja, egy álom! A magasak csodálatosan fémesek, a mélyek öblös vastagok, és nem nyomják el a szépen részletezett középtartományt. Mindezt már BT-on is nagyon jól hozza, de vezetékkel még szebb. Egy feltöltéssel 20 órán keresztül üzemel.”

“Életem legjobb eddigi fejhallgatója a Sony MDR 1. Az utóbbi közel 10 évben egy régi Sennheiser mm100-as bluetooth-os fejhallgatót használtam otthon számítógéphez, esetleg telefonhoz kötve. Sajnos a technológia már rég meghaladta szegény Sennheisert.  

Ezután következett a tesztek böngészése, hogy kicsit képbe kerüljek a piacot és a lehetőségeket illetően.  Így bukkantam a Sony MDR 1 sorozatú fejhallgató ADAC típusú fejhallgatójára.

Az MDR 1-nek alapból nagyon minőségi a hangszórója, valami ultrakemény műanyagból van, és 4(!) Hz-től 40 kHz-ig képes működni digitális bemeneti módban, ami analóg bemenet esetén egészen 100 kHz-ig (wow) kezeli a magas hangokat. Persze nem az az előnye, hogy delfineknek/denevéreknek is használható, hanem az, hogy sokkal valósághűbb jel reprodukciót tesz lehetővé.” - tudtuk meg Bencétől.

TIPP: Van egy jó fülesünk és egy közepesen béna hangzású telefonunk. Mi a megoldás?
A: vásárolunk egy jobb mobilt, például ezt vagy ezt vagy ezt akár.
B: vásárolunk egy DAC-ot, ami majdnem örök. Viszont egy kis mp3-nyi méretű szerkezethez leszünk kötve életünk végéig
C: Vásárolunk egy olyan fülest amiben a DAC alapból benne van.
De mi az a DAC? Erre szintén Bence válaszolt:

“A hallott hang minősége nem csak a hangszórótól függ, hanem a hang előállításának összes komponensétől, a hangfile-tól a kitömörítésen át a digitális-analóg átalakításon (DAC) keresztül az elő- és végerősítő is beleszól az eredménybe.
Logikus lépés (példánkban a Sony-tól), hogy ezek közül, amit lehet,  belépítenek a fejhallgatóba, így gyakorlatilag a kiszolgáló készülék, (amiről a zene szól) csak a hangfile “nyers adatait” küldi át, USB porton keresztül (számítógép esetén) vagy mikro USB, illetve Lightning csatolón keresztül, így gyakorlatilag mindegy, hogy a kiszolgáló eszköz mennyire minőségi, egy adott zenefile mindenféle eszközön ugyanolyan szuper minőségben szól. Persze különbség van egy nagy tömörítésű mp3 és egy több száz megás tömörítettlen (pl. flac) audiofile között, de ez már szoftveres kérdés…”

Ellipszis, kerek vagy formabontó?

A saját fejforma és a füles közötti domborzati eltérések miatt akkor is érdemes „füles próbát” tartani, ha már betonbiztos a vágyott modell. Alapvetően jó, ha pici fejhez kisebb, kompaktabb fajtát választunk. Ilyenek például az AKG felső-középkategóriás színes kis utcai fülesei, amiket praktikusan össze lehet hajtani, vagy az Urbanista márka Seattle fejhallgatói. Nagyobb koponya pedig bármit jól visel, ami megfelelően robosztus.

Az ellipszis- és a kör alakú mellett a négyzetes forma is kezd elterjedni. Ennek az iránynak a zászlóvivője a gitárerősítőként elterjedt márka, a Marshall.

 

 

 

A posztot a Telenor támogatta

telenor_disclaimer_1_1.png

A bejegyzés trackback címe:

https://zsebembenavilag.blog.hu/api/trackback/id/tr2714280071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wulfie 2018.11.04. 21:17:30

Én eddig biztos voltam benne, hogy a SkullCandy az egyik legjobb márka, ha fülhallgatókról van szó, de az utólsó 3 amit vettem, mindegyik kb 1-2 hónap után elromlott, a jobb oldali része nem szólt, utána váltottam a Marley márkára, a legolcsóbb sajnos hamar tönkremegy, de a picit drágább kb 10e Ft, az már több, mint 8 hónapja bírja nálam. www.ujsagomat.hu/emag/ Netről rendeltem, itt éppen akciós, ha érdekel valakit.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2018.11.05. 08:34:26

Én is Sony MDR Bt használok, immár 5 éve napi jelleggel. Havi egyszer-kétszer töltöm fel. Imádom.
Most viszont lefogom cserélni egy
Sony WH-1000 XM3 - ra, mert annak a zajkioltó funkciója bámulatosan működik. Az MDR 70ezer Ft, az új típus viszont több mint 120ezer Forint. Nekem az ára nem számít. Csak a legpraktikusabbat akarom meg enni ami jól is szól.

Zsebemben a világ

A zsebünkben egy olyan szerkezetet tartunk, ami sokkal többre képes, ha tudjuk, hogy hozhatjuk ki belőle a maximumot. Ehhez adunk tippeket, trükköket, írunk okosságokat nem csak a telefonokról, appokról és más okoseszközökről, de minden egyébről, amiből kiderül, hogy a technikának és a fejlesztőnek köszönhetően hogyan változik meg az életünk.Bemutatjuk, teszteljük a nélkülözhetetlen alkalmazásokat és kütyüket, érdekes listákat, toplistás érdekességeket állítunk össze - a Telenor támogatásával. Csatlakozz hozzánk, oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat, és kérdezz bátran!

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása